2017-05-22 12:37:20

PRIRUČNIK ZA NEODLUČNE, POSRNULE I LOŠE ČITATELJE

Na poziv voditeljice projekta, Jelene Crnek, prof.  X. gimnazije  "Ivan Supek" Zagreb, učenici 2.e razreda  II. GIMNAZIJE Split pod vodstvom profesora Borisa Škifića sudjelovali su u istraživačkom dijelu programa Erasmus+ u projektu Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje (Handbook for reluctant, struggling and poor readers).

Profesori Jelena Crnek i Boris Škifić u knjižnici II. GIMNAZIJE

Njime se definira čitateljska pismenost kao bitan dio ljudskoga prava na obrazovanje.

Učenici 2.e i profesor Škifić

Obraćajući se konkretnim potrebama NPL(neodlučnih, posrnulih i loših) čitatelja, cilj projekta je poboljšanje vještine čitanja ove populacije nudeći im pomoć u prevladavanju nedostatka povjerenja u vlastite sposobnosti i osobnu motiviranost. Smjernice projekta je postavila EU (HGHGL, 2012.) te nudi zaokružen, inovativan i cjelovit pristup problemu kroz svoje konačne rezultate:

O1: Studija slučaja O2: Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje (sadrži: motivacijske tekstove te smjernice i aktivnosti za promoviranje čitanja) O3: Nastavni plan i program O4: Digitalna učionica s priručnikom za nastavnike.

Projektom će se pomoći srednjoškolskim nastavnicima, knjižničarima, stručnim službama kao i edukatorima školskoga osoblja u razvoju onih vještina potrebnih za podršku NLP čitateljima.

Profesor Škifić uključen je u projekt i kao jedan od tri hrvatska pisca uz Kristiana Novaka i Olju Savičević Ivančević, bivšu učenicu II. GIMNAZIJE.

Učenici i profesor, između ostalog, su prikupljali podatke za O2.A2 aktivnost koja se bavi propitivanjem čitateljskih navika učeničke populacije u dobi od 15. do 18. godina. Prikupljeni podatci će u konačnici biti uvršteni u Studiju slučaja u završnoj fazi ovoga projekta.

Učenici su, odgovarajući na anketu, negirali internetske čitače i internet knjige, jer smatraju da ništa ne može zamijeniti papir, slovo i knjigu.

                                                        N.G.

 

 


II.